Tiny grain of truth

Wracam do domu za późno, zmarznięta, poirytowana, zmęczona okropnie – taki przekłuty balonik. Wszystkie nerwy tygodnia zdążyły wejść mi w kręgosłup, więc choć psycha na pozór ma się dobrze, to plecy znowu bolą.
Niech mi się zdarzy coś miłego, niech się zdarzy, proszę – spoglądam w nadziei na księżyc w pełni, ogromny, wiszący nisko jak w starych filmach. Zamykam się w ciepłej łazience, przyglądam znowu wystającym żebrom.
Telefon bzyka. Pewnie robota, myślę i nieśpiesznie sięgam po aparat, na zapas przewracając oczami. A jednak nie. Modły do księżyca wysłuchane.

Nierzadko przeraża mnie ta niebywała intuicja. Uwielbiam to, ale i boję się trochę wrażenia, że ktoś słyszy moje myśli, reaguje na jakieś moje wewnętrzne drgania, jakby mi się podłączył do synaps. Zazwyczaj to kobiety wyczuwają nastroje, wiedzą swoje, choć niby wiedzieć nie powinny, wyczytują sobie między wierszami. Facet wyposażony w taki radar to niebywałe zjawisko. Kto ty jesteś, zachodzę w głowę, i skąd wiesz?…
Czułość na cudze emocje pewnie jest męcząca, ale w wielu, bardzo wielu sytuacjach się przydaje. Nie tylko wtedy, gdy trzeba udręczoną babę podeprzeć, żeby się nie przewróciła. Odwrotnie również – w skutecznym bab przewracaniu na poduszki to ogromnie pomaga.

Gdyby mieli państwo kupić tylko jedną płytę w tym kwartale – proszę pomyśleć nad tą. Ponure, szorstkie, zmysłowe i obezwładniające. Jestem zachwycona. Przypuszczam, że dzisiejszą noc spędzę w jego towarzystwie.

Przez całą noc śnił mi się hejnał mariacki. Nie wiem, co to ma znaczyć. Szykuje mi się najazd Tatarów?… Wolałabym Słowianina.

4 thoughts on “Tiny grain of truth

Skomentuj

