Jak sen o spadaniu

Ogarnij się, wróć na ziemię, zetrzyj z twarzy bezwiedny uśmiech, przestań zachowywać się, jakby nic innego nie istniało, wydymać lekceważąco usta, gdy ktoś mówi o brudnej rzeczywistości, gdy próbuje ściągnąć cię za nogę na beton. Sfruń ze swojej małej planety, wirującej wokół bardzo jasnego słońca z długimi rzęsami i najbardziej niebieskimi oczami, jakie widziałaś; odłącz się na chwilę od tego pobudzającego prądu. Wyjmij z odtwarzacza płytę, którą od lat zajeżdżasz w tych samych okolicznościach przyrody. Nie gap się przez długie kwadranse na cumulusy przepływające za oknem. Przestań czuć ten zapach na skórze. Przestań nasłuchiwać głosu przez sen. Otrząśnij się. Zimny prysznic weź. Zacznij się wreszcie pakować.
Bo to nudne i przesłodzone, moja panno. Ile można.

Trochę się wzdycha, że tak powinno być codziennie, ale dobrze się wie, że byłoby to ogromnie trudne. Człowiek by się spalił. Nie wytrzymałby tak intensywnych emocji.

– To chyba jednokierunkowa ulica, prawda? – pyta taksówkarz.
– Niestety nie wiem.
– O, myślałem, że do domu panią przywiozłem.
W pewnym sensie owszem, do domu.
I w pewnym sensie owszem, ta ulica jest jednokierunkowa.
Już nie da się zawrócić.

Ale spoko wodza, proszę państwa, już nie będę wylewać tutaj pikantnego lukru. Od niedzieli zamilknę bowiem na dwa tygodnie, chyba że uda mi się gdzieś dorwać Wi-Fi (gwoli ścisłości – nie zamierzam go szukać, na wakacjach komputer to samo zło).
Mam nadzieję, że w żadną stronę nie będzie tak. Gdybym ucichła na dłużej, piszcie na Szeremietiewo.
(Wygląda na ździebko większe od mojego, ekh, salonu, niemniej wolałabym tam nie utknąć).

Sycylijczycy na Sławkowskiej znowu mają biszkoptowe lody. Zwykle jestem najwyższa w kolejce – o metr wyższa od pozostałych tłoczących się przy ladzie – ale kocham. Kosztem obwodu w talii kocham.

5 thoughts on “Jak sen o spadaniu

  1. Powodzenia w tym dalekim kraju:) Będę tęsknić za notkami przez te 2 tygodnie, mam nadzieję że po powrocie zamieścisz mega długą relację z podróży. Może pisz dziennik, żeby nic Ci nie umknęło?:) Have fun!

Skomentuj

