ET phone home

– Wróć, gdy będzie cieplej. Teraz już zimno.
Po przylocie śpiesznie upychałam w tobołku kurtkę i szalik, grzałam się w knajpianych ogródkach, powietrze jeszcze pachnie latem – i mówią, że to zimno…
Tęsknota lubi w drodze dopaść. Ta pierwsza, świeża, za miejscem, które zostawiłam za plecami, wsiadając do żółtego busika numer 37, z cięższą walizką i ostatnim – na jakiś czas – posmakiem pikantnego farszu chinkali na podniebieniu, i ta druga, za kimś, do kogo mam jeszcze 2000 kilometrów. Ta druga lubi wieczory, godziny czekania w hali pełnej pasażerów drzemiących na stertach bagaży, lubi ciężkie powieki i myśl, że oddałoby się wszystko za własne łóżko. Lubi znużenie i samotność. Wtedy atakuje.
Czasami dom wydaje się bardzo, bardzo daleko – mimo, że miasto, w którym spędziłam ostatnie dni, reklamuje się hasłem „Tbilisi loves you” i naprawdę trudno czuć się przez nie niekochanym, a przynajmniej nielubianym. Ma swoje wady, na romantycznych wyobrażeniach daleko człowiek nie ujedzie, ale jeśli przymknie się oko na to i owo, jest pięknie.
Pięknie i po zmroku tańczące fontanny wygrywają gromko La vie en rose, wypluwając przy tym strumienie różowej wody, a Tsinandali uderza do głowy. I jak widać, prawie wszędzie darmowy internet, przez co złamałam wieloletnie przyrzeczenie trzymania się z dała od sieci na urlopie.
A teraz chcę już do domu, potrzeć nosem o nos.

2 thoughts on “ET phone home

  1. A nie jest trochę tak, że samotność w podróży pozwala poczuć i zrozumieć coś, co w towarzystwie (jakimkolwiek) pozostaje poza zasięgiem? Nie wiem, nigdy nie byłam nigdzie sama, to tak z wyrwanych dla siebie minut/godzin.

    • Widzę plusy. I lubię tak, bo od nikogo nie jestem zależna. Niemniej po przejechaniu samotnie grubych tysięcy kilometrów widzę też minusy, ale to chyba kwestia stanu, w jakim człowiek w chwili startu się znajduje 🙂 Z czym wyjeżdzasz, to masz na miejscu.

Skomentuj

