And the rosebuds know to bloom

I znowu jakoś mi się skończyły słowa. Wiosna mnie odurzyła, jestem nią pijana w sztok, wszystkim – tłokiem w kawiarnianych ogródkach, okularami przeciwsłonecznymi na moim nosie, księżycem ogromnym jak w przesłodzonych filmach. Pijana jestem zbyt późnymi jak na środek tygodnia powrotami do domu, chłopakami z sąsiedztwa biegnącymi otworzyć mi drzwi i staruszkami w szalonych cekinach, moim miastem i wiadomościami w telefonie, przez które nie mogę zasnąć, choć właśnie zasnąć najbardziej bym chciała. Trudno, innym razem – wiosna nie pozwala, pod żadną postacią, pogwizdujących jeszcze w ciemnościach ptaków, rozkwitających drzew na Plantach, mężczyzn, pierwszych burz.

Okazuje się – nie, nie pierwszy raz – że skutecznym panaceum na wszelkie bóle i wahania jest najzwyklejsza w świecie cierpliwość. Żadnych gwałtownych ruchów.
A taka byłam dobra w histeriach.

3 thoughts on “And the rosebuds know to bloom

  1. Jako naczelna histeryczka znajduję tu ukojenie, jest bowiem dla mnie nadzieja na przyszłość, yay! 😉

    (poważnie, to cieszę się, że przypominasz cnotę cierpliwości, bo się mi zapomniała była. faktycznie, którą by stronę wszystko nie poszło, albo się cierpliwie doczekamy szczęśliwego rozwiązania, albo obojętności – jedno i drugie dobre.)

    • no, ja właściwie całkiem niedawno odkryłam u siebie pokłady cierpliwości – życie zmusiło 🙂
      a kiedyś byłam drama queen na pełny etat, byle pierdoła urastała do rangi problemu, z powodu którego warto przestać jeść, a zacząć płakać i rzucać telefonem. i przeszło mi. trochę się odechciało, bo to jednak zżera masę energii; dotarło też do mnie, że to czasami głupio wygląda. no i trafiłam też na obywatela, który na histerie pozostaje całkowicie obojętny.

Skomentuj

