I took mescaline and went to Disneyland

Ci hipsterzy, co nie, ci, co mieli kontestować modę – przecież oni wszyscy wyglądają tak samo. Mam nowych sąsiadów-studentów i ze wstydem przyznaję, że ich nie odróżniam. Każdy bowiem opuszcza mieszkanie w kanciastych pinglach, rurkach, wycioranych trampkach i ze szmacianą torbą. Włosy ma ułożone staranniej niż niejedna kobieta na własnym ślubie. A na pewno staranniej niż ja, bo ja – niestety! – z tych, którym zawsze wiatr grzywkę rozwieje i tusz się rozmaże. Im bardziej staram się być nieskazitelna, tym większym dramatem kończą się te usiłowania.
Zwykle bronię opinii, że człowiek powinien nosić to, co mu się podoba, niechby przebranie misia z Krupówek, ale wielkie nieba, ten stajl ogałaca z testosteronu zupełnie. Aseksualni są dla mnie ci chłopcy. Podejrzewam, że prędzej wylądowałabym w pościeli z kobietą niż jednym z nich.
Poprzedni lokator miał loki jak młody Jimmy Page i ogólnie podobną dość prezencję. Mężczyźni powinni właśnie tak wyglądać. Jestem niepocieszona, że się wyprowadził.

Dużo się dzieje – Dni Węgrzyna, Miesiąc Fotografii, do teatru idę jutro. I dobrze, bo zdechłabym inaczej z tęsknoty. Ledwo się trzymam i doprawdy nie chcę o tym wszystkim myśleć ani chwili dłużej. Chcę już odlecieć w świat. Bo jak lecę, to cieszę się podróżą od rzęs po małe palce stóp. W świecie też tęsknię, tak. Ale jakoś wątlej.
Najlepiej nie myśli się wtedy, gdy się śpi.
Toteż podążam zakopać się wśród moich niezliczonych poduszek, zostawiając państwa z czymś, co mnie dziś przyprawiło o paraliż z zachwytu. Agnieszka Łapka, proszę zapamiętać. Niby od dawna wiem, jak niezwykły głos ma ta dziewczyna, słyszałam ją na koncertach ze Śląską Grupą Bluesową, ale ten numer jest obezwładniający zupełnie. Słuchałam tego, wracając do domu w popołudniowym słońcu, mocując się z wiatrem szarpiącym mi sukienkę – i słucham teraz, po ciemku, skulona w fotelu. Państwo sami sprawdzą, którą wersję słuchania wolą.

4 thoughts on “I took mescaline and went to Disneyland

  1. hipsterzy fuja :/ a mi sie Piekny calkiem zhipsterzyl-Dziewczynkowy wplyw ewidetnie, nigdy nie byl meski, ale teraz z dekolcikiem tshirta w serek i w spodniach rurkach, ktore mu wisza na chudzienkim tyleczku-ZGROZA i brode ma (jescze bardziej zgroza) i kraciaste koszule, swetry szczesliwie aran a nie „po wujku”, straszliwie to pretensjonalne…
    ratuje go uwielbienie dla Patagonii 😉 ale tak czy siak FUJA a takie to bylo (mimo chlopaczkowatsci) ladne…
    Lapka calkiem calkiem, ale nie bylabym soba jakbym sie nie przyczepila-niech dziewczyna pilnuje akcentow i wymowy, bo jej sie rozjezdzaja na maxa, ale piosenka i owszem

      • nie wiem czy celowo, ale jesli tak, to mi sie ten cel nie podoba :p purystka taka troche, a jakos np. Przemykowa moze spiewac w kazdej stylistyce PIEKNA polszczyzna…

Skomentuj

