Follow Following Unfollow Blocked Unblock Pending Cancel

Miało dziś być o czymś innym, ale wróciłam do domu, przeczytałam najświeższe newsy i wszystkie moje tiki nerwowe mnie napadły.

A jednak odwołali ten poznański spektakl.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, czemuż to banda oszołomów uzurpuje sobie prawo do decydowania o tym, co oglądają inni ludzie – z własnego wyboru, za własne pieniądze? Podobno nasza wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka, więc czemu ta ich wolność sięga dalej i bezceremonialnie wpieprza się w moją?
Poczytałam sobie komentarze na twarzoksiążce. Dewianci ponieśli klęskę, ktoś napisał. Polacy nie dadzą się zeszmacić pseudosztuce, napisał ktoś inny (no nie dadzą, bo jej nie zobaczą). Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby oglądać takie zbydlęcenie (oglądałam gorsze – na dobrą sprawę wystarczy włączyć dowolny kanał informacyjny). Dewianci seksualno-emocjonalni zgniją we własnym bagnie moralnym (hm… przynajmniej w dobrym towarzystwie). Co za ludzie grają w takich przedstawieniach, czy oni Boga się nie boją? (aktor, taki zawód – płacą mu za to, że udaje kogoś, kim nie jest i mówi różne rzeczy, których na ogół nie ma na myśli; znam zresztą aktorów bardzo wierzących i ani praca nie przeszkadza im w wierze, ani odwrotnie).
Savonarola odnalazłby się w naszych czasach.
Z jednej strony rozumiem decyzję władz – gdyby faktycznie tym fanatykom odwaliło, to nie byłoby zabawnie – ale z drugiej uważam uginanie się przed podobnymi protestami za niewłaściwe i niebezpieczne. Co to ma być w ogóle? Czy ja jutro mogę sobie też pogrozić zamieszkami, bo coś mi się nie podoba i miasto mi ustąpi? Toż to czysty terror. Dotychczas sądziłam, że z terrorystami się nie negocjuje.
I w imię czego to wszystko? Wyjaśni mi kto?

Nie ogarniam. Misteria Męki Pańskiej jakoś mogą być krwawe i dosadne, i nikomu to nie przeszkadza. Przeciwko okropnym, jarmarcznym, raczej bluźnierczym dewocjonaliom nikt nie protestuje. Gdzieś musi tkwić subtelna różnica, tylko widocznie zbyt głupia jestem, by tę różnicę dostrzec.

Powiem wam, że jeśli gdzieś w świecie trafię na to przedstawienie, to pójdę bez wahania. Szkoda tylko, że nie mogę tego zrobić w moim nadwiślańskim kraju, bo jacyś dewoci, którzy ostatni raz byli w teatrze na „Balladynie” w szóstej klasie podstawówki, uznali za stosowne mi tego zabronić.
Takiego, moi mili.

Mama zawsze mówiła, że nie należy iść spać w złości, więc na otarcie łez porozmawiajmy o Mundialu. Doprawdy mogli tego Alessio Cerciego wcześniej dziś wpuścić na boisko i częściej pokazywać. Co prawda nie jestem fanką włoskiej urody i wolę wymiętych łobuzów w kraciastych koszulach, niemniej on jest całkiem uroczy. O, a tutaj wygląda tak, że rolę w kolejnej części Hobbita powinni mu dać bez castingu.
Dla nieprzekonanych Alessio z wątłymi nóżętami na wierzchu.
Ale i tak jestem zirytowana.
To nie może tak być.

9 thoughts on “Follow Following Unfollow Blocked Unblock Pending Cancel

  1. z tym spektaklem masz rację – zastanawiam się w jakim kraju my żyjemy, co się wyprawia – jak tak dalej pójdzie będziemy kamienować pryszczate dzieci albo niepełnosprawne dzieci (choć generalnie już się to dzieje.. może nie dosłownie) – fanatyzm religijny zawsze tak potępiany u nas z deka zaczyna się ujawniać w masowej formie… Ja sie zaczynam bać,

    A Włosi – mniam.. lubię Pirlo i Buffona najbardziej 🙂 Poza tym fajne ‚okazy’ wypatrzyłam w Urugwaju 😉 taki Cavani przykładowo http://d.polskatimes.pl/k/r/1/33/c4/5396fb3cb633f_k27.jpg?1402403702 😉 pozdrawiam

    • Hehe 🙂 Widziałam tę fotę, wydaje mi się, że ona nie jest przypadkowa do końca, bo to chyba jest pod teatrem po Birdland. Ale Andrzejek jak zwykle rządzi i nie sposób gościa nie miłować…
      A że trzeba uważać na to, o czym się marzy – OOO TAK 🙂 absolutnie prawda!
      (Jeszcze lepiej czasem temu pomagać).

Skomentuj

