Only truthful hands write true poems

Dobrze, wystarczy już o duńskim księciu. Jeszcze się o nim naczytacie zapewne, obawiam się.

Wczoraj wieczorem robiłam przegląd moich zdjęć i opadła mnie niemożebna nostalgia. Niesamowite, jak dobrze można pamiętać dotyk czyjejś dłoni. Jej ciepło, fakturę skóry, siłę nacisku. Moment trwający może trzy sekundy potrafi rozciągnąć się w pamięci w nieskończoność; pewnie też pamięć trochę go podbarwia, ale to nieważne. Chwila, w której pierwszy raz się dotknęliśmy lata później jest ciągle bardzo żywa, mogę ją odtworzyć jak z taśmy – miałam wtedy wrażenie, jakby mnie prąd poraził, tyle że zdecydowanie bardziej przyjemne. Jakby wszystkie siły rządzące wszechświatem przybiły sobie piątkę i odetchnęły z ulgą: „no, wreszcie się znaleźli”. Coś takiego nie zdarzyło mi się nigdy wcześniej – ani później. Zabawne. W ogóle już nie pamiętam dotyku kogoś, z kim spędziłam znacznie dłuższy kawałek życia, a tamten pamiętam. I to wszystko, co mi zostało. Wcale nie chcę pozbywać się tego wspomnienia, choć być może dawno powinnam była to zrobić.

No, a poza tym cała nuda poszła w diabły.
Złożono mi ofertę, i owszem, fanfary i confetti – ale szkopuł w tym, że od zaraz. To po pierwsze. Drugim szkopułem jest oczywista kwestia decydująca na ogół o chęci zmiany pracy, która to kwestia nie jest w tym przypadku jakoś bardzo przekonująca. Tym samym połowa autorki krzyczy: „bierz!”, a połowa przypomina: „don’t go for second best”. Mam jeszcze dobę na przemyślenie sprawy, ale znam siebie trochę i wiem, że wahanie zwykle oznacza, że podjęłam już decyzję. Chociaż tak zupełnie pewna to nie jestem. Nie wiem.

11 thoughts on “Only truthful hands write true poems

  1. pewnych zdjęć nie oglądam.
    o ile ze spokojem mogę te, które przypominają czas dzielony z kimś, z kim spędziłam 10 lat, to tych…trzymiesięcznych zaledwie…nie mogę. totalnie nie mogę.

    ofert pracy po cichu zazdroszczę, ale wiem, że żeby jakieś mieć, najpierw powinnam coś zrobić w tym kierunku. „zasiedzenie się” w nudnym ciepełku jest niebezpieczne.

    • No właśnie… A nostalgię obudziło we mnie nie zdjęcie człowieka samego w sobie (bo takowych nie mam), ale zdjęcie miejsca, w którym się spotkaliśmy. Przechodzę tamtędy czasami, do tej pory uginają mi się lekko kolana – mimo że już naprawdę dużo czasu minęło.

        • A co lepsze, rozglądam się nerwowo za każdym razem, mimo że szansa wpadnięcia na obywatela jest bliska zeru (nie napiszę, że niemożliwa, bo parę niemożliwych rzeczy mi się w życiu zdarzyło, więc zachowuję daleko posuniętą ostrożność). Jest to irracjonalne, ale co zrobić, odruch taki 😉 a może wishful thinking…

          • O, mnie wystarczy zapach, błysk światła, charakterystyczny cień, taki sam, choć przecież zupełnie inny… Miękkie nogi, utrata panowania nad oddechem i inne takie. Nigdy, NIGDY nie pozwól sobie na to, żeby takie rzeczy stracić. Po co tracić piękno?

  2. Jeśli człowiek ma trochę zmienić i przemodelować w życiu, przeprowadzić się, ogarnąć całą tę logistykę, to forsa powinna być naprawdę dobra…

  3. Niewykorzystane okazje się nie powtarzają. Bywają nowe, ale i tak te nowe bywają częściej jeśli stare wykorzystaliśmy. Więc jaka decyzja zapadła? Doszkalanie mnie dopadło więc wypadłam z czasoprzestrzeni. Jaka decyzja zapadła?

    • Raczej na nie. Zdaję sobie sprawę z tego, że okazja może się nie powtórzyć, ale przychylam się do powyższych opinii. Zmiana dla samej zmiany to trochę za mało – już kiedyś w życiu to zrobiłam i bardzo żałowałam potem.

Skomentuj

