Kirtle embroidered with leaves of myrtle

Dziś nad ranem śnił mi się Tom Bateman.
Chyba nie jest chyba najgorzej z poniedziałkiem, jeśli zaczyna się od takiego snu. Co prawda fabuły za grosz nie pamiętam, ale kto by się fabułą przejmował.
On mi się już kiedyś śnił. Nic zdrożnego. Chodziliśmy po górach razem. Profesorze Freud, co profesor na to?
To trochę tak, jakby moja podświadomość postanowiła wynagrodzić mi rosnący stres i paskudne sny poprzednich nocy. Zawsze przed dużymi zmianami jest mi niedobrze, chce mi się płakać i umieram ze strachu, że wszystko się wywali, a ja zostanę z rączką w nocniku. Mój syndrom Pollyanny przechodzi wtedy w tryb uśpienia, a przez moją udręczoną łepetynę galopują czarne myśli i najchętniej wyjechałabym w przysłowiowe Bieszczady. Albo lepiej gdzieś do Azji Południowo-Wschodniej, pracować w barze na plaży.
– Powiedz mi, że będzie dobrze. Powiedz mi, że będzie dobrze.
– Zwariowałaś? A czemu miałoby być źle?

Gdybym miała napisać wypracowanie o tym, jak spędziłam weekend, to cóż – dokładnie tak, jak chciałam. Leczniczo. Książeczki, filmy i imbir, mnóstwo imbiru. Imbir do wszystkiego. Oraz poszukiwania uroków jesieni, której co prawda serdecznie nie znoszę, ale powiedzmy sobie uczciwie, moja opinia w tej sprawie ma żaden wpływ na szerokość geograficzną Małopolski ani też położenie Ziemi względem Słońca. Mogę sobie narzekać ranki i wieczory. Tym niemniej, udało mi się przyuważyć parę drobiazgów, które dowodzą, że ta jesień, to może ona jednak nie jest aż taka brzydka. Gdybym używała Instagrama do czegokolwiek innego niż kompulsywne śledzenie ludzi, mogłabym zdjęcia tam opublikować, dodając z dumą #nofilter.


To niebo. Czy na was też tak dobrze działa doskonale czyste niebo? Na chwilę zapominam o żołądku splątanym w ciasny supeł.

5 thoughts on “Kirtle embroidered with leaves of myrtle

  1. Tak, ale dawno juz takiego nieba nie widzialam i raczej nie zobacze. Tu gdzie mieszkam mgla ogarnia nas jesienia i do wiosny rzadko odpuszcza. Zimno, mokro, szaro, fu. Trzeba inaczej nadrabiac brak slonca☺

Skomentuj

